Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα όπου οι τράπεζες νέμονταν για πολλά χρόνια υπερκέρδη υπέρ των μετόχων τους και κοινωνικοποίησαν τις ζημίες τους κατά την διάρκεια της δεκαετίας 2008-2018 είναι σημαντικό να αίρονται με οποιονδήποτε τρόπο τα εμπόδια πρόσβασης στην χρηματοδότηση για πολύ μεγάλες κατηγορίες πολιτών, οι οποίοι μοχθούν να επιβιώσουν.
Είναι σημαντικό, ωστόσο, να απαντήσει η κυβέρνηση σε ορισμένα ερωτήματα:
Ποιας μορφής θα είναι οι δεσμεύσεις του δανειζόμενου έναντι του δανειστή; Έχουμε δύο αντικρουόμενες θέσεις από την πλευρά της κυβέρνησης. Την θέση του κυρίου Γεωργιάδη και του κυρίου Σταϊκούρα ότι δεν θα υπάρχουν προσημειώσεις, και το άρθρο 15 του Σ/Ν που λέει ότι «δύναται» να δοθούν εγγυήσεις.
Θα δοθούν κρατικές εγγυήσεις για δανειοδοτήσεις με μηδενικό επιτόκιο για κάποιες κατηγορίες μικροπιστούχων, όπως γίνεται σε άλλες χώρες;
Αν δε ζητηθούν εγγυήσεις, και ο μικροπιστούχος αθετεί την υποχρέωσή του να επιστρέψει το δάνειο, πώς θα εξασφαλίζει ο ιδιώτης – δανειστής την είσπραξή του δανείου του; Στο νομοσχέδιο θα υπάρχει σαφής πρόβλεψη ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση ο ανειλημμένος κίνδυνος βαρύνει εξίσου τις δύο πλευρές και άρα δεν θα υπάρχει δυνατότητα αποστέρηση της προσωπικής ελευθερίας του δανειζόμενου, με αίτηση του ιδιώτη δανειστή;
Θα υπάρξουν ποσοστώσεις στις κατηγορίες των οφελουμένων ώστε να διασφαλίζεται η ίση πρόσβαση στον δανεισμό;
Η Κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει σε όλα αυτά, προκειμένου το νομοσχέδιο που φέρνει να ωφελήσει τους πολίτες και την Οικονομία και να μην αποτελέσει άλλη μία αστοχία, όπως οι δεκάδες που έχει στο ενεργητικό της τους 12 μήνες που είναι στην Εξουσία.
📍Η Παρέμβασή μου στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τις μικροπιστώσεις.Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα όπου οι τράπεζες νέμονταν για πολλά χρόνια υπερκέρδη υπέρ των μετόχων τους και κοινωνικοποίησαν τις ζημίες τους κατά την διάρκεια της δεκαετίας 2008-2018 είναι σημαντικό να αίρονται με οποιονδήποτε τρόπο τα εμπόδια πρόσβασης στην χρηματοδότηση για πολύ μεγάλες κατηγορίες πολιτών, οι οποίοι μοχθούν να επιβιώσουν.🔹 Είναι σημαντικό, ωστόσο, να απαντήσει η κυβέρνηση σε ορισμένα ερωτήματα:➡️ Ποιας μορφής θα είναι οι δεσμεύσεις του δανειζόμενου έναντι του δανειστή; Έχουμε δύο αντικρουόμενες θέσεις από την πλευρά της κυβέρνησης. Την θέση του κυρίου Γεωργιάδη και του κυρίου Σταϊκούρα ότι δεν θα υπάρχουν προσημειώσεις, και το άρθρο 15 του Σ/Ν που λέει ότι «δύναται» να δοθούν εγγυήσεις. ➡️ Θα δοθούν κρατικές εγγυήσεις για δανειοδοτήσεις με μηδενικό επιτόκιο για κάποιες κατηγορίες μικροπιστούχων, όπως γίνεται σε άλλες χώρες;➡️ Αν δε ζητηθούν εγγυήσεις, και ο μικροπιστούχος αθετεί την υποχρέωσή του να επιστρέψει το δάνειο, πώς θα εξασφαλίζει ο ιδιώτης – δανειστής την είσπραξή του δανείου του; Στο νομοσχέδιο θα υπάρχει σαφής πρόβλεψη ότι σε οποιαδήποτε περίπτωση ο ανειλημμένος κίνδυνος βαρύνει εξίσου τις δύο πλευρές και άρα δεν θα υπάρχει δυνατότητα αποστέρηση της προσωπικής ελευθερίας του δανειζόμενου, με αίτηση του ιδιώτη δανειστή;➡️ Θα υπάρξουν ποσοστώσεις στις κατηγορίες των οφελουμένων ώστε να διασφαλίζεται η ίση πρόσβαση στον δανεισμό;❕Η Κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει σε όλα αυτά, προκειμένου το νομοσχέδιο που φέρνει να ωφελήσει τους πολίτες και την Οικονομία και να μην αποτελέσει άλλη μία αστοχία, όπως οι δεκάδες που έχει στο ενεργητικό της τους 12 μήνες που είναι στην Εξουσία.
Τελευταία εβδομάδα πριν τις εκλογές και οι υποψήφιοι βουλευτές εντείνουν τον προεκλογικό τους αγώνα. Η βουλευτής Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη και […]
Προχωρήστε άμεσα σε προσλήψεις εξειδικευμένων ιατρών ειδικότητας γυναικολογίας-μαιευτικής στα δυο νοσοκομεία Έδεσσας και Γιαννιτσών. Οι αναρρωτικές άδειες των 3 ειδικευμένων ιατρών της […]
Παρέμβασή μου στην Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς για το ιατρικό brain drain Θέλω να καλωσορίσω στην Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς τον μέχρι […]
Κάντε το πρώτο σχόλιο