Τζάκρη: Συνάντηση εργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΔΑ.ΑΕ

tsakasn

Από τις αρχές του 2022 ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του δικτύου φυσικού αερίου στα Γιαννιτσά

Να αναθεωρηθεί η απόφαση της ΡΑΕ για την ανάθεση των έργων κατασκευής των δικτύων σε Έδεσσα, Σκύδρα και Αριδαία σε ιδιώτη λόγω μηδενικής προόδου των έργων μέχρι σήμερα

Χθες, Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου, πραγματοποίησα συνάντηση εργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΔΑ ΑΕ κ. Μάριο Τσάκα στα γραφεία της ΔΕΔΑ.ΑΕ στην Αθήνα.Αντικείμενο της συνεργασίας ήταν η εξέλιξη των έργων φυσικού αερίου και πιο συγκεκριμένα η κατασκευή του δικτύου φυσικού αερίου στα Γιαννιτσά, έργο το οποίο, μετά την δυναμική εναντίωσή μου στην απένταξή τους από το πρόγραμμα της Ρυθμιστικής Αρχης Ενέργειας και στην προσπάθεια ανάθεσης της κατασκευής του σε ιδιώτες, δημοπρατήθηκε τελικά εντός του Αυγούστου από την ΔΕΔΑ ΑΕ (μαζί με την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου στην Βέροια, την Λιβαδειά και τα Γρεβενά) με συνολικό προϋπολογισμό 17 εκ ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014 -2020 μέσω των ΠΕΠ με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του 2023.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης εργασίας έθεσα τα εξής ζητήματα:

Πότε ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής των δικτύων στα Γιαννιτσά;Ο κ. Τσάκας με ενημέρωσε ότι, σύμφωνα με την προκήρυξη, οι προσφορές για τον διαγωνισμό θα ανοιχτούν τον Οκτώβριο και στις αρχές του 2022 αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την υλοποίηση του έργου.

Πότε θα ξεκινήσει η τροφοδοσία των καταναλωτών στα Γιαννιτσά;Σύμφωνα με τον κ. Τσάκα ό,τι ολοκληρώνεται σε δίκτυο, θα παραδίδεται αμέσως σε χρήση και έτσι από τις αρχές του χρόνου θα αρχίσουν οι πρώτες συνδέσεις των καταναλωτών.

Η τροφοδοσία των καταναλωτών των Γιαννιτσών προβλέπεται να γίνει με συμπιεσμένο αέριο που θα μεταφέρεται με βυτία3.1. Σε ποια περιοχή θα συμπιέζεται το αέριο για να μεταφερθεί στα Γιαννιτσά;

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΔΑ.ΑΕ με ενημέρωσε ότι η συμπίεση θα γίνεται στην Θεσσαλονίκη αρχικά και στην συνέχεια στο Άσπρο της Σκύδρας όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες για την κατασκευή του σταθμού αποσυμπίεσης από την ΔΕΣΦΑ.ΑΕ.3.2. Τι back up υπάρχει σε περίπτωση αδυναμίας της μεταφοράς λόγω κακοκαιρίας ή λόγω άλλης αιτίας;Ο . Τσάκας εκτίμησε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα3.3. Καμία άλλη χώρα της Ευρώπης μία πόλη, του μεγέθους των Γιαννιτσών, δεν τροφοδοτείται με συμπιεσμένο αέριο. Η λύση αυτή μόνον ως προσωρινή μπορεί να θεωρηθεί και για περιορισμένο αριθμό καταναλωτών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΔΑ Α.Ε υποστήριξε πως εξετάζεται παράλληλα η δυνατότητα, εκτός από το CNG, η σύνδεση των Γιαννιτσών με το Άσπρο ή με την Αλεξάνδρεια μέσω αγωγού φυσικού αερίου. Για τον σκοπό αυτό απαιτείται νέο έργο, το οποίο ήδη μελετάται.3.3.α. Μέχρι ποιο πλήθος καταναλωτών μπορεί να εξυπηρετηθεί με το συμπιεσμένο αέριο.Οι 2900 συνδέσεις που αναφέρονται στην προκήρυξη με ορίζοντα ολοκλήρωσης μέχρι το τέλος του 2023 είναι το minimum των συνδέσεων ώστε το έργο να είναι συγχρηματοδοτούμενο μέσω ΕΣΠΑ. Από εκεί και πάνω οι συνδέσεις θα γίνονται όχι με συγχρηματοδοτούμενο, αλλά με χρήματα της ΔΕΔΑ.ΑΕ3.3.β. Προβλέπεται και αν ναι πότε, η οριστική σύνδεση των Γιαννιτσών με σωλήνα στο δίκτυο του ΤΑΡ ή του ΔΕΣΦΑ;

Ο κύριος Τσάκας δεν έδωσε σαφές χρονοδιάγραμμα.

Σε τι στάδιο βρίσκεται η έναρξη της κατασκευής των δικτύων στην Έδεσσα, Σκύδρα και Αριδαία που παραχωρήθηκαν σε ιδιώτη;Ο κύριος Τσάκας απάντησε πως δεν γνωρίζει να υπάρχει κάποια πρόοδος στην κατασκευή των συγκεκριμένων έργων

Είναι στις προθέσεις σας να ζητήσετε αναθεώρηση της απόφασης της ΡΑΕ για να αναλάβει η ΔΕΔΑ ΑΕ τη διανομή στις πόλεις αυτές, σε περίπτωση που ο ιδιώτης δεν ξεκινήσει έγκαιρα τις κατασκευές;Ο κ. Τσάκας με ενημέρωσε ότι η ΔΕΔΑ ΑΕ έχει κάνει ένσταση σε όλες τις αποφάσεις της ΡΑΕ με τις οποίες ανατίθεται η κατασκευή των δικτύων στην Έδεσσα, την Σκύδρα και την Αριδαία στους ιδιώτες. Η ΡΑΕ από την πλευρά της, αν διαπιστώσει ότι πράγματι ο ιδιώτης δεν έχει ξεκινήσει έγκαιρα τις κατασκευές οφείλει να απεντάξει τα έργα από τον σχεδιασμό της.

Ποιο το όφελος που προκύπτει για την εθνική οικονομία από την πώληση του 100% των τριών εταιριών διανομής σε ξένους (ITALGAS); Ο κ. Τσάκας εκτίμησε ότι, εφόσον συνεχίζονται τα έργα ανάπτυξης, δεν θα υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα.

Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους το κράτος δεν διατήρησε ένα ποσοστό συμμετοχής στον νευραλγικό τομέα των υποδομών διανομής αερίου, όπως έκανε στην περίπτωση του ΔΕΣΦΑ και του ΔΕΔΔΗΕ, αλλά προτίμησε να εκχωρήσει το σύνολο της ανάπτυξης της διανομής αερίου σε ξένη εταιρία;

Ο κ. Τσάκας απάντησε ότι πρόκειται για καθαρά πολιτική επιλογή ως προς τον τρόπο ιδιωτικοποίησης.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*