Ομιλία Γιώργου Καρασμάνη στην Ολομέλεια της Βουλής για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνας – Έδεσσας

karasmanis

Δείτε το video και διαβάστε τα πρακτικά από την ομιλία του Γιώργου Καρασμάνη στην Ολομέλεια της Βουλής για τα υδατοδρόμια, τον οδικό άξονα Χαλκηδόνας – Έδεσσας, τα διπλώματα οδήγησης, τις οδικές εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές (φορτηγά δημοσίας χρήσης, λεωφορεία, …). Και για το όργιο παρανομιών σε βάρος των αγροτών, των ελληνικών φορτηγών δημοσίας χρήσης και των Δημοσίων Εσόδων από τους κερδοσκόπους και τα ξένα φορτηγά τρίτων χωρών:

“…Δεν θα ανέβω στο Βήμα, θα μιλήσω από το έδρανό μου, διότι δεν θα εξαντλήσω τον χρόνο.
Αναγκάστηκα να ζητήσω τον λόγο, γιατί δέχτηκα δύο τηλεφωνήματα από εκπροσώπους του νόμου μου και θα εξηγήσω αργότερα. Εκείνο όμως, που μου κάνει εντύπωση είναι αυτό που αναφέρθηκε από ορισμένους ομιλητές, γύρω από το δημόσιο χρέος.
Καταρχήν, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι δημοσιονομικά προβλήματα δεν είχε μόνο η χώρα μας. Έχουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες. Δεν τα βγάζουν προς τα έξω, όμως. Εμείς τα κρεμάσαμε στα μανταλάκια της Ευρώπης και μάλιστα, μετά το «λεφτά υπάρχουν», καλούσαμε και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και πάθαμε αυτά που πάθαμε με τα τρία, τέσσερα μνημόνια. Αυτό, όμως, δεν είναι θέμα της συζήτησης. Πολλές φορές ξεφεύγουμε και εσείς από το Προεδρείο θα πρέπει να μας επαναφέρετε στην τάξη. Κύριε Πρόεδρε, πρέπει να μιλάμε για το νομοσχέδιο. Αυτή είναι η πραγματικότητα κι αυτή είναι η αλήθεια.
Θέλω, λοιπόν, να επισημάνω ότι η σημερινή Κυβέρνηση, μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα των έξι μηνών, έχει ψηφίσει σαράντα ένα νομοσχέδιο. Για μένα είναι πρωτοφανές. Είμαι είκοσι τέσσερα χρόνια αδιάβλητα σε αυτήν την Αίθουσα και δεν έχω δει να έρχεται καταιγισμός νομοσχεδίων. Μάλιστα, μέσα απ’ αυτά τα νομοσχέδια γίνονται τομές, μεταρρυθμίσεις, εξαλείφονται χρόνιες παθογένειες, δίνονται λύσεις στους πολίτες, λύσεις οι οποίες δεν κοστίζουν στον προϋπολογισμό, όπως αυτό το νομοσχέδιο το οποίο είναι το τεσσαρακοστό πρώτο νομοσχέδιο που θα ψηφίσουμε σήμερα.
Μέσα απ’ αυτό το νομοσχέδιο απλοποιούνται όλες οι διαδικασίες για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση των υδατοδρομίων. Μάλιστα, το νομοσχέδιο αυτό συμβάλλει σημαντικά στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Με το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, δεν υπήρξε εξέλιξη και πρόοδος στον τομέα αυτό. Αρκεί να σας αναφέρω ότι στη δεκαετία του 2000 υπήρξε μια εξαγγελία για την ίδρυση του υδατοδρομίου στην Πέλλα, στη λίμνη Βεγορίτιδα. Ήταν μια πομφόλυγα, μια μεγαλοστομία που δεκαπέντε χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως και ούτε πρόκειται να γίνει. Είναι ένα όραμα, το οποίο ενδεχομένως θα υλοποιηθεί μετά από πολλά χρόνια.
Και επειδή εγώ πατάω στη γη, για μένα το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα του νομού μου είναι το οδικό δίκτυο, είναι ο οδικός άξονας Χαλκηδόνα-Έδεσσα. Έχουμε το χειρότερο οδικό δίκτυο, είμαστε ο μοναδικός νόμος από την Ήπειρο μέχρι την Αλεξανδρούπολη, που δεν έχουμε κάθετο επί της Εγνατίας Οδού. Και μάλιστα, σε αυτό το οδικό δίκτυο έχουμε θρηνήσει εξακόσιους νεκρούς. Έχουν συμβεί πέντε χιλιάδες τροχαία ατυχήματα τα τελευταία είκοσι, τριάντα χρόνια. Πείτε μου αν υπάρχει άλλο οδικό δίκτυο στην Ελλάδα που να έχει τόσα πολλά δυστυχήματα. Δεν υπάρχει.
Ευτυχώς, για μένα είναι πολύ σημαντικό ότι ο παριστάμενος Υπουργός, επέδειξε ευαισθησία και μάλιστα, προθυμοποιήθηκε να χαρακτηρίσει τον οδικό αυτόν άξονα ως έργο εθνικής σημασίας, που σημαίνει ότι θα επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων, προκειμένου το έργο αυτό να δημοπρατηθεί μέσα στο 2020. Άλλωστε, υπάρχει και η δέσμευση του ίδιου του Πρωθυπουργού, ο οποίος έχει πει ότι το έργο αυτό είναι πρώτης προτεραιότητας. Συνεπώς, αναμένουμε όλες τις εξελίξεις, προκειμένου αυτή η δέσμευση να υλοποιηθεί, επαναλαμβάνω μέσα στο 2020.
Έρχομαι στο νομοσχέδιο. Πράγματι, το νομοσχέδιο αυτό ρυθμίζει τις οδικές εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές. Εκείνο που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι με το νομοσχέδιο αυτό βελτιώνεται η διαδικασία χορήγησης άδειας οδήγησης σε υποψήφιους οδηγούς. Με αυτόν τον τρόπο πατάσσεται η γραφειοκρατία και τα μεμονωμένα κρούσματα της διαφθοράς. Για μένα η θέσπισης προσωρινής άδειας είναι καινοτομία και θα δώσει πολλές λύσεις και θα ανακουφίσει πάρα πολλούς υποψηφίους οδηγούς.
Έρχομαι στο άρθρο 38. Η ανάθεση των αστικών δρομολογίων από τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και Αθηνών, στα λεωφορεία ΚΤΕΛ είναι πάρα πολύ σημαντική και ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη όπου η κατάσταση είναι τραγική. Εκεί το επιβατικό κοινό δεινοπαθεί. Άκουσα με πολλή χαρά ότι στο προσεχές διάστημα θα δοθούν εκατόν είκοσι λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι αστικές γραμμές. Αυτό θα είναι μια μεγάλη ανακούφιση, επαναλαμβάνω για το επιβατικό κοινό.
Και έρχομαι στα τηλεφωνήματα που δέχτηκα από τους εκπροσώπους του νομού, οι οποίοι με κραυγή αγωνίας και απελπισίας ζητούν να ενισχυθούν τα μικτά κλιμάκια ελέγχου, να αυστηροποιηθούν οι διαδικασίες ελέγχου, να ενισχυθούν τα κλιμάκια με εκπρόσωπο από το Υπουργείο Οικονομικών από την ΑΑΔΕ, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, από το ΣΕΠΕ και μάλιστα να μην γίνεται μόνο ο έλεγχος σε παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά να ελέγχετε το φορτίο. Πραγματικά, γίνονται μεγάλες παραβιάσεις από τα ξένα αυτοκίνητα. Επιπλέον, τα ξένα αυτοκίνητα, με αυτούς που τα συνοδεύουν εκμεταλλεύονται την εξαθλίωση των αγροτών και τους καλοκαιρινούς μήνες μπαίνουν μέσα στα χωράφια.
Γιατί υπάρχει αδυναμία πώλησης των προϊόντων εξαιτίας της τεράστιας απώλειας της ρωσικής αγοράς, με αποτέλεσμα να τα δίνουν όσο-όσο. Εκεί οργιάζει η κερδοσκοπία, οργιάζει η παρατυπία, οργιάζει η παρανομία. Είναι ανατολίτικο παζάρι, κύριε Πρόεδρε.
Αυτό φυσικά ενισχύει τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή. Αντιλαμβάνεστε ότι το κράτος χάνει τεράστια έσοδα από τον φόρο εισοδήματος, από τον ΦΠΑ, από τις εισφορές στις ασφαλιστικές και από θέσεις εργασίας. Πρέπει λοιπόν να μπει ένα τέλος σε αυτό το όνειδος.
Αυτό είναι ένα αίτημα, κύριε Υπουργέ, από όλους τους φορείς των παραγωγών γιατί γίνεται μεγάλη εκμετάλλευση. Θα ανακουφίσει τους ανθρώπους αυτούς και θα συνεισφέρει πάρα πολλά έσοδα στο κράτος.
Θέλω τέλος να σας συγχαρώ ως ηγεσία, γιατί πραγματικά ακούσατε, διαβουλευτήκατε και ακούσατε όλους τους φορείς. Δεχτήκατε πάρα πολλές παρατηρήσεις και προτάσεις και βελτιώσατε το νομοσχέδιο. Αυτό πιστώνεται θετικά σε εσάς.
Θέλω να πω ότι μετά από τον έλεγχο τα μικτά κλιμάκια ελέγχου εφόσον διαπιστώσουν παράβαση το πρόστιμο να πληρώνεται επί τόπου. Διότι τα αλλοδαπά φορτηγά εξαφανίζονται και χάνονται και το δημόσιο χάνει έσοδα…”

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*