Τζάκρη: Η αυστηροποίηση του ΚΟΚ απέναντι στους επαγγελματίες οδηγούς και στους πολίτες δε συνάδει με τις κρατικές υποδομές

Η αυστηροποίηση του ΚΟΚ απέναντι στους επαγγελματίες οδηγούς και στους πολίτες δε συνάδει με τις κρατικές υποδομές που δεν υφίστανται, την εκπαίδευση που δεν παρέχεται και την αστυνόμευση που δεν ασκείται.

Τοποθέτησή μου στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου και της Οδικής Ασφάλειας του Κοινοβουλίου, επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις»

Τα αποτελέσματα θα είναι περιορισμένα έως μηδαμινά από τη στιγμή κατά την οποία ο Κώδικας αυτός δεν υποστηρίζεται από κατάλληλες υποδομές, την κατάλληλη εκπαίδευση και την ορθή αστυνόμευση.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν κάποια θετικά στοιχεία όπως η διαβάθμιση και η αθροιστική αντιμετώπιση των παραβάσεων, η υιοθέτηση αποτρεπτικού χαρακτήρα στις κυρώσεις, η αναγνώριση των ΕΠΗΟ (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) κλπ, ωστόσο και αυτό το νομοσχέδιο πάσχει από τα συνηθισμένα προβλήματα νομοθέτησης της κυβέρνησης.
Η απαγόρευση κυκλοφορίας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, για την οποία έγινε πολύς λόγος τις τελευταίες μέρες και μάλιστα υπήρξε και έντονη κινητοποίηση ιδιοκτητών και οδηγών ταξί, απαγόρευση που υιοθετήθηκε κατόπιν εισήγησης του ΟΑΣΑ, ενώ στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις τα ταξί κινούνται κανονικά στις λεωφορειολωρίδες, καθώς είναι ταχύτερα των λεωφορείων οχήματα και η χρήση των ταξί από το επιβατικό κοινό θα καταστήσει προτιμητέα την χρήση τους έναντι των Ι.Χ.

Το θέμα, όμως, παραείναι σοβαρό για να αποφασίζει μόνο ο ΟΑΣΑ ή μόνο ο υπουργός, όσο ταλαντούχος και αν είναι όπως ο κ. Κυρανάκης. Υπάρχει ο Δήμος, υπάρχει η Περιφέρεια, υπάρχει το ίδιο το Υπουργείο Μεταφορών. Πού είναι όλοι αυτοί; Ποια είναι η γνώμη τους για το θέμα;

Ένα παράδειγμα προκλητικής νομοθετικής εξυπηρέτησης που πρέπει να αποσυρθεί είναι η ρύθμιση για την κυκλοφορία στις λεωφορειολωρίδες έμφορτων επιβατικών δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) μηδενικών ρύπων, «τα γνωστά βανάκια» των μεγάλων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και όχι μόνο, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα που θα κινούνται ελεύθερα στις λεωφορειολωρίδες, την ίδια ώρα που οι μικροϊδιοκτήτες και οι οδηγοί ταξί, που δεν έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με ηλεκτρικά, θα μείνουν εκτός λεωφορειολωρίδων.

Αφήνω δε το γελοίο επιχείρημα, να θεωρείται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν εμποδίζουν την κυκλοφορία των λεωφορείων, ενώ τα συμβατικά οχήματα την εμποδίζουν. Και αν, κύριε Υπουργέ, ως δια μαγείας, άλλαζαν όλα τα ταξί σε ηλεκτρικά θα κυκλοφορούσαν όλα στις λεωφορειολωρίδες; Ή γνωρίζετε ότι μεσοπρόθεσμα αυτό ΔΕΝ μπορεί να συμβεί και απλώς παρέχετε ειδική εξυπηρέτηση στους δικούς σας»;

Η κυβέρνηση κάνει αυτό που ξέρει να κάνει προκλητικά καλά: να είναι εξαιρετικά αυστηρή απέναντι στους πολίτες του και να παραμένει αδιάφορη απέναντι στις δικές της υποχρεώσεις, όπως τα σε άθλια κατάσταση πεζοδρόμια, τις ανύπαρκτες θέσεις στάθμευσης, την κυριολεκτικά ανύπαρκτη Τροχαία και τη Δημοτική Αστυνομία που κάνει λάθος δουλειά, την ελλιπή και πολλές φορές λανθασμένη σήμανση κλπ.

Τέλος, καμία επικαιροποίηση δεν προβλέπεται στη διαδικασία χορήγησης αδειών οδήγησης με την αύξηση των υποχρεωτικών ωρών στους υποψήφιους οδηγούς και την θέσπιση ενός αδιάβλητου συστήματος εξέτασης επί του Κ.0.Κ. με προδιαγραφές Πανελληνίων εξετάσεων σε ότι αφορά το απρόσωπο της διαδικασίας και την αντικειμενική βαθμολόγηση και την πρόβλεψη για τις ανανεώσεις διπλωμάτων των υπερηλίκων οδηγών, όπου δεν αρκεί να εξετάζονται μόνο ιατρικά και από άποψη ικανότητας οδήγησης, αλλά πρέπει να εξετάζεται αυτοτελώς και η επικαιροποιημένη εκμάθηση του Κ.Ο.Κ. καθώς οι συμπολίτες μας αυτοί πήραν δίπλωμα δεκαετίες πριν. Άρα έχετε βρει τρόπο να τους τιμωρείτε, αλλά όχι να τους εκπαιδεύετε.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*