Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα: Πήρε έγκριση από την Διυπουργική ως ΣΔΙΤ

thessaloniki edessa

Τρία σημαντικά έργα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πήραν τον δρόμο της υλοποίησης. Αφορά στους οδικούς άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Αμφίπολη-Δράμα, αλλά και το έργο λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το πακέτο των τριών έργων πήγε στην Διυπουργική ΣΔΙΤ η οποία έδωσε το πράσινο φως στην έναρξη των διαγωνισμών τους.

Στα τρία έργα έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες διαδικασίες, ενώ παράλληλα έχουν από καιρό συναφθεί συμβάσεις με Τεχνικούς, Νομικούς και Οικονομικούς Συμβούλους. Η ωρίμανση αυτών των έργων έτρεξε από το υπουργείο προκειμένου να είναι έτοιμα προς δημοπράτηση μετά την έγκριση της Διυπουργικής.

Θεσσαλονίκη-Έδεσσα

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 400 εκατ. ευρώ.

Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδους κόμβους και επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 120 χλμ/ώρα. Κατά τη λειτουργία του νέου οδικού άξονα δεν προβλέπεται επιβολή διοδίων λόγω του μοντέλου υλοποίησης.

Ο ανάδοχος θα πληρώνεται από το κράτος με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας οι οποίες συνυπολογίζουν το κόστος κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας. Ο νέος άξονας σχεδιάζεται με όλα τα νέα σύγχρονα χαρακτηριστικά και χαρακτηρίζεται ως “πράσινος δρόμος”.

Θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό και κατ` επέκταση με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις ο δρόμος διάνυσης του νέου άξονα θα μειωθεί κατά περίπου 10-15 λεπτά.

Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:

1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών

Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών. Το κόστος του τμήματος εκτιμάται σε περίπου 230 εκατ. ευρώ.

2. Μαυροβούνι – Έδεσσα

Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό. Το τμήμα αυτό είναι προϋπολογισμού 70 εκ. ευρώ.

Η διάρκεια του έργου-ΣΔΙΤ εκτιμάται για 27 έτη, 4 εκ των οποίων θα είναι για την κατασκευή και θέση σε λειτουργία του νέου αυτού project. Ο άξονας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τις οδικές επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*