Συμπαραστάτης του Δημότη: Ένας θεσμός στην υπηρεσία του πολίτη.

Πολλές φορές έχουμε παράπονα από την λειτουργία και τις υπηρεσίες του δημοσίου απέναντι στον πολίτη. Αισθανόμαστε αδύναμοι μπροστά στο περίφημο «τέρας» της γραφειοκρατίας και δυστυχώς εδώ και χρόνια αναζητούμε τη λύση του γνωστού που θα βάλει μέσον ακόμη και στην πιο απλή συναλλαγή με κάποια υπηρεσία. Ο πολίτης λοιπόν χρειάζεται έναν συμπαραστάτη πρώτα να τον κατευθύνει και μετά να προσπαθήσει με την μεσολάβησή του και την γνώση του να δώσει λύση.

Έτσι συναντήσαμε την δικηγόρο Καλλιόπη Τσαλκιτζή, πτυχιούχος Νομικής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου του Κομοτηνής,  που βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό στη θέση του Συμπαραστάτη στον δήμο Πέλλας. Δικηγόρος εν ενεργεία από το 2007 στη Θεσσαλονίκη και από το 2011 στα Γιαννιτσά, είχε επαφή με τις δημόσιες υπηρεσίες και του Δήμου λόγω της επαγγελματικής ιδιότητας. Θυμάται πως η συνεργασία της ήταν καλή, αλλά κλήθηκε λόγω της ιδιότητας της να αντιμετωπίσει και φαινόμενα κακοδιοίκησης.

Σήμερα κατέχει την θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης στον δήμο Πέλλας. Έχοντας την ευρεία συναίνεση του Δημοτικού Συμβουλίου και σύμφωνα με το νόμο 3852/2010, είναι ο άνθρωπος που δέχεται να ακούσει το πρόβλημα ή το παράπονο του πολίτη που κατοικεί στον δήμο Πέλλας και να προσπαθήσει να βρει απάντηση σε αυτό. Τι καινούργιο λοιπόν φέρνει στις συναλλαγές μας με τον δήμο…

ΕΡΩΤ.: Ο Συμπαραστάτης του Δημότη κάτι πρωτόγνωρο για τους κατοίκους του δήμου. Τι ακριβώς σημαίνει αυτός ο θεσμός και η νέα διοίκηση του δήμου δίνει σημαντική βαρύτητα σε αυτόν;

ΑΠΑΝΤ.:Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της επιχείρησης αποτελεί ανεξάρτητο  όργανο διαμεσολαβητικής επίλυσης των προβλημάτων  που αντιμετωπίζουν άμεσα θιγόμενοι πολίτες και επιχειρήσεις του Δήμου Πέλλας από κακοδιοίκηση των υπηρεσιών, των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεων του Δήμου. Η λειτουργία του αποσκοπεί στη βελτίωση ποιότητας της δημοτικής διοίκησης και στη βελτίωση της σχέσης της με το κοινό.

ΕΡΩΤ.: Ο πολίτης είναι αλήθεια πως χρειάζεται συμπαράσταση για τα προβλήματα του με το δημόσιο. Ποια θέματα μπορεί να σας θέσει ένας πολίτης; Για ποιο λόγο μπορεί να έρθει κάποιος στο γραφείο σας;

ΑΠΑΝΤ.: Αρχικά πρέπει να κάνει μία επώνυμη αίτηση με την οποία να  ζητάει την διαμεσολαβητική επέμβαση του Συμπαραστάτη για ζήτημα που αφορά άμεσα τον πολίτη ή την επιχείρηση που αιτείται.Θα αποφύγω την αναφορά σε συγκεκριμένα θέματα για να μην θεωρηθεί περιοριστική, θα πω ότι μπορεί κάποιος να απευθυνθεί στον Συμπαραστάτη εφόσον αντιμετωπίζει κάποιο θέμα-πρόβλημα στο οποίο εμπλέκεται ο Δήμος δηλαδή  κάποια υπηρεσία του όπως π.χ. η  Τεχνική Υπηρεσία,το  Ληξιαρχείο, η ΔΕΥΑΠ, η Πολεοδομία, η Κοινωνική Υπηρεσία, ΚΕΠ.

ΕΡΩΤ.: Είναι λοιπόν ένας θεσμός που δίνει λύσεις σε προβλήματα με την αυτοδιοίκηση;

ΑΠΑΝΤ.: Στον Συμπαραστάτη θα καταγγείλει το όποιο φαινόμενο κακοδιοίκησης που αντιμετωπίζει και ο Συμπαραστάτης κατά κάποιο τρόπο θα τον εκπροσωπήσει ενώπιον της αρμόδιας Υπηρεσίας με την οποία θα συνδιαλλαχθεί.

Ο Συμπαραστάτης μάλιστα έχει προθεσμία να ενημερώσει τον δημότη για τις ενέργειές του 30 ημέρες από την ημέρα της αίτησης.Αυτό δεν σημαίνει ότι εντός των 30 ημερών θα δοθεί λύση στο καταγγελθέν πρόβλημα, ευχής έργον να γίνει αυτό, ωστόσο το λιγότερο είναι ότι θα κινητοποιηθεί η αρμόδια υπηρεσία από έναν εσωτερικό μηχανισμό και θα υπάρχειτο σημαντικό μία απάντηση/ενημέρωση από τον Συμπαραστάτη.

ΕΡΩΤ.: Πού μπορεί να βρει κάποιος τον Συμπαραστάτη του Δημότη; Ποιοι οι τρόποι επικοινωνίας με το γραφείο;

ΑΠΑΝΤ.: Το γραφείο της Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Πέλλας στεγάζεται προς το παρόν στη νότια πτέρυγα του Πνευματικού Κέντρου Γιαννιτσών (γραφεία πρώην ΔΗΚΕΠΑΠ) γιατί λόγω ανακατατάξεων των υπηρεσιών του Δήμου δεν υπάρχουν ακόμα διαθέσιμα γραφεία στο κτίριο του Δημαρχείου. Δυστυχώς αυτή την περίοδο η πρόσβαση είναι δύσκολη λόγω της σκάλας, όμως κατόπιν τηλεφωνικής ενημέρωσης μου υπάρχει πάντα τρόπος να εξυπηρετούνται  στο ισόγειο του κτιρίου πολίτες με κινητικά προβλήματα ή ηλικιωμένοι. Σε κάποιους μήνες αυτό θα αλλάξει…

Το γραφείο είναι ανοιχτό για το κοινό Δευτέρα Τετάρτη Πέμπτη από τις 9 το πρωί μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Άλλοι τρόποι επικοινωνίας είναι στο τηλέφωνο 2382084377, και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο email simparastatis@giannitsa.gr

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*