Νέα ήθη στις Εκλογές 2023: Προεκλογική εκστρατεία «πόρτα-πόρτα» ή «story-story»;

Η προεκλογική εκστρατεία «τρέχει» και τα προφίλ των υποψηφίων στα social media έχουν πάρει φωτιά. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι που επιλέγουν τον παραδοσιακό τρόπο προβολής

Φωτογραφίες από την προσωπική τους ζωή, βίντεο από την προεκλογική τους εκστρατεία και ακόμα περισσότερα stories από τις εμφανίσεις του στα ΜΜΕ. Η ημέρα των εθνικών εκλογών κοντοζυγώνει και τα προφίλ των υποψηφίων βουλευτών στα social media έχουν «πάρει φωτιά». Ή σχεδόν όλα. Κι αυτό γιατί παρόλο που η πλειοψηφία των υποψηφίων δαπανούν χιλιάδες ευρώ σε χορηγούμενες αναρτήσεις στα social media -με το συνολικό κόστος να φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τις 80.000 ευρώ-, υπάρχουν και οι ελάχιστες εξαιρέσεις που προτιμούν τον παραδοσιακό τρόπο προβολής του έργου τους και του εαυτού τους.

«Μέσω των social media οι πολιτικοί επιδιώκουν να ενισχύσουν και να προβάλουν την παρουσία τους. Τα χρησιμοποιούν δηλαδή προκειμένου αφενός να ανακοινώσουν μία επίσκεψή τους σε κάποιο μέρος, με στόχο την μεγιστοποίηση της παρουσίας συμμετεχόντων εκεί, αφετέρου να προσεγγίσουν ένα κοινό, όπως οι νέοι, που δύσκολα θα τους βρουν αλλού, αποκομίζοντας έτσι μεγαλύτερα οφέλη», αναφέρει μιλώντας στην «Κ» ο Digital Strategist, Άκης Κιουπάκης.

Στη μάχη της προεκλογικής εκστρατείας χωρίς social media

Ωστόσο, υπάρχουν και υποψήφιοι βουλευτές, οι οποίοι, παρόλο που έχουν social media, επιλέγουν να ρίξουν το βάρος της προεκλογικής τους εκστρατείας αλλού, ακόμη κι αν κατεβαίνουν στην Αθήνα και όχι σε κάποια μικρή πόλη εκτός πρωτεύουσας.

Ο υποψήφιος με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στην Α’ Αθηνών, Γιώργος Γιάνναρος και γιος του ιστορικού στελέχους του Συνασπισμού, Γρηγόρη Γιάνναρου, θεωρεί πως «ο αγώνας γίνεται με τα πόδια». Ο ίδιος διατηρεί σελίδα στο Facebook με 318 ακολούθους, γεγονός που αποδεικνύει πως για τον ίδιο τα social media δεν είναι η μόνη οδός.

«Εξαρτάται από την στρατηγική που έχει επιλέξει ο κάθε υποψήφιος. Η άποψή μου είναι πως ο τρόπος προβολής στα social media είναι αρκετά καμουφλαρισμένος. Φυσικά για κάποιον που είναι ιδιαίτερα γνωστός στην πολιτική, αυτά αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο, αλλά για κάποιον που δεν είναι τόσο, απλά ελλοχεύει ο κίνδυνος να “χαθεί” ανάμεσα στις χιλιάδες αναρτήσεις. Προσωπικά προτιμώ να έχω φυσική επαφή με τον κόσμο, καθώς βλέπω πως από τη μία οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ψηφοφόροι δεν δραστηριοποιούνται τόσο και από την άλλη οι νέοι έχουν κουραστεί με την υπερπληθώρα πληροφοριών», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Γιάνναρος. Επισημαίνει επίσης πως παρά το γεγονός ότι τα social media έχουν την πρωτοκαθεδρία, κανείς δεν αμφισβητεί τη δύναμη της παραδοσιακής προεκλογικής εκστρατείας που γίνεται “πόρτα-πόρτα”.
Το όριο ανάμεσα στη λελογισμένη προβολή και την κατάχρηση

Με τον αρνητικό αντίκτυπο που έχει «ο βομβαρδισμός» αναρτήσεων από πολιτικούς, συμφωνεί και ο κ. Κιουπάκης.

«Η 15ετής εμπειρία μου μού λέει πως από τη μία δεν μπορεί ένα ανενεργό προφίλ πολιτικού προσώπου ξαφνικά να “ξυπνήσει” λίγο πριν τις εκλογές. Είναι ξεκάθαρα μία κακή πρακτική. Σε κάθε περίπτωση όμως η διαφημιστική προβολή στα social media μας βοηθά να ξεπεράσουμε γρήγορα αυτή τη φάση αδράνειας, “ενεργοποιώντας” το κοινό μέσα σε λίγες μόλις μέρες. Αυτό πρέπει να γίνει με προσοχή όμως. Το κοινό δεν πρέπει να βομβαρδιστεί ξαφνικά με μηνύματα, αλλιώς θα κουραστεί και η προσπάθεια δεν θα επιφέρει καρπούς. Τα social media λοιπόν, προσφέρουν την ευκαιρία στοχευμένης και πολύπλευρης προβολής, δεν θα ήταν καλή επιλογή κάποιος να κάνει κατάχρηση», τονίζει ο ίδιος.

Τι γίνεται όμως όταν «κατεβαίνεις» υποψήφιος βουλευτής στην επαρχία; Εκεί αξίζει να επενδύσεις στα social media ή είναι προτιμότερο να βασιστείς σε πιο παραδοσιακές επιλογές, όπως η διανομή φυλλαδίων και η επικοινωνία μέσω τηλεφώνου;

H υποψήφια βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Άρτα, Μαργαρίτα Μπουραντά, δεν είναι τόσο ενεργή στα social media, χωρίς όμως να θεωρεί πως αυτά δεν χρησιμεύουν.

«Οι περισσότεροι άνθρωποι στην Άρτα είναι συνταξιούχοι που σημαίνει πως προτιμούν τον παραδοσιακό τρόπο επικοινωνίας. Άλλωστε το γεγονός πως είμαι ψυχολόγος στο επάγγελμα με κάνει και μένα να προτιμώ την επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο. Ωστόσο από την άλλη δεν γίνεται να είσαι εντελώς αποκομμένος από το διαδίκτυο. Αν έπρεπε λοιπόν να δώσω ένα ποσοστό θα έλεγα 60% στη διαπροσωπική επαφή και 40% στα social media», μας λέει η κα. Μπουραντά.
Μεγαλύτερο το όφελος για τους υποψηφίους μικρών πόλεων

Από την πλευρά του όμως, ο κ. Κιουπάκης, επισημαίνει πως «ένας υποψήφιος μικρής πόλης θα ωφεληθεί πολλαπλάσια από τα social media σε σχέση με έναν μιας μεγαλύτερης πόλης, μιας και το κοινό στο οποίο στοχεύει είναι μικρότερο, κι έτσι, ακόμα και με μία χαμηλή διαφημιστική δαπάνη, το μήνυμά του θα φτάσει σχεδόν στο σύνολο των ενεργών χρηστών στους οποίους στοχεύει.

«Να ξέρετε πως οι ηλικιωμένοι χρήστες σε μια εκλογική μάχη είναι από τους καλύτερους καταναλωτές πολιτικού περιεχομένου και μάλιστα η στόχευσή τους είναι αρκετά φθηνή, έως και τέσσερις φορές πιο χαμηλή, σε σχέση με το βασικό αγοραστικό κοινό 25-45 που στοχεύουν όλες οι εταιρείες, και άρα ανεβάζουν το κόστος προβολής σε αυτό λόγω ανταγωνισμού. Οι ηλικιωμένοι χρήστες είναι μάλιστα και οι πιο ενεργοί και αυτοί που, σύμφωνα με τις μετρήσεις, αλληλοεπιδρούν περισσότερο με likes, κοινοποιήσεις και σχόλια στις αναρτήσεις πολιτικών υποψηφίων», επισημαίνει ο ίδιος.

Η παγίδα της προχειρότητας

Σε κάθε περίπτωση ο ίδιος θεωρεί πως εν έτει 2023 είναι σχεδόν αδύνατο ένας πολιτικός να κάνει προεκλογική εκστρατεία χωρίς social media.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικές περιπτώσεις που θα ήταν καλύτερα ένας υποψήφιος να μην έχει καθόλου λογαριασμό στα μέσα αυτά.

«Πολλοί υποψήφιοι αγνοούν ίσως τη δουλειά που απαιτείται για να υπάρξει μια αποδοτική δραστηριότητα αλλά και τους κινδύνους έκθεσης που ελλοχεύουν σε αυτά τα μέσα κι έτσι, πολλές φορές, βλέπουμε πρόχειρες, ανοργάνωτες αλλά και επικίνδυνες παρουσίες υποψηφίων που μας κάνουν να σκεφτόμαστε πως ναι, σε τέτοιες περιπτώσεις, θα ήταν καλύτερα η προεκλογική τους δραστηριότητα να μην συμπεριελάμβανε τα social media», καταλήγει.

Πηγή kathimerini.gr

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*