
Στο μεγάλο πλάνο των έργων ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων σχεδόν το 25% έχει ήδη συμβασιοποιηθεί, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, στην ομιλία του στο συνέδριο του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου για τις βιώσιμες Υποδομές και Μεταφορές.
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι, τα έργα που έχουν δρομολογηθεί, υπηρετούν τον εθνικό σχεδιασμό και λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών, ενώ κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή των πολιτών.
Αγαστή συνεργασία Υπουργείου με τον Ιδιωτικό Τομέα
Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο κ. Καραγιάννης παρομοίασε με ταγκό τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τονίζοντας ότι θα πρέπει και οι δύο πλευρές να εξελιχθούν και να ανταποκριθούν στο νέο περιβάλλον.
Ειδικά για τον ιδιωτικό τομέα, τόνισε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν τον δαιμονοποιεί, παίρνει τις καλές ιδέες και τις αξιοποιεί.
Λιμάνια και σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ.
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για τα λιμάνια που πρέπει να μετατραπούν σε υποδοχείς και επιταχυντές της ανάπτυξης, καθώς και το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών θα πρέπει αυτονόητα να αναβαθμιστεί.
«Είναι ήδη στον αέρα οι νέοι διαγωνισμοί για το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει δει η χώρα τις τελευταίες δεκαετίες. Ένα πακέτο έργων ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με το τρένο και ενισχύουν την διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι πολύ σημαντικό και για τη χώρα, αλλά και την Ευρώπη».
Στη συνέχεια ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο στο Θριάσιο που «ξεκόλλησε» μετά από χρόνια απραξίας καθώς και στα συνολικά 20 νέα έργα ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό σχεδόν 4 δισ. ευρώ τα οποία δρομολογούνται σε όλη τη χώρα.
Επίσης, ως δημόσια έργα, όπως υπογράμμισε, δημοπρατούνται το επόμενο διάστημα η σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ, το Μπράλος – Άμφισσα και το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ.
«Η Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής μέσα από την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου πλάνου έργων συνολικού ύψους 13 δισ.», ανέφερε ο Υφυπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας το γεγονός ότι έχει συμβασιοποιηθεί ήδη το 25% αυτών.
Τα πρώτα Οδικά Έργα μέσω ΣΔΙΤ
Παράλληλα, όπως είπε, ως το τέλος του έτους αναμένεται να έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για τα τρία νέα οδικά έργα ΣΔΙΤ, το Flyover της Θεσσαλονίκης, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και το Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.
«Είναι έργα μεγάλης προστιθέμενης αξίας που αναβαθμίζουν ουσιαστικά τις υποδομές στις περιοχές που παρεμβαίνουμε», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.
Κάντε το πρώτο σχόλιο