Είναι θέμα ασφάλειας ο σιδηροδρομικός σταθμός της Έδεσσας να επανέλθει στην πρότερη λειτουργία του
Το τραγικό σιδηροδρομικό ατύχημα των Τεμπών ανέδειξε μια σειρά αδυναμιών του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας που δημιουργούν ζητήματα ασφάλειας για τους μετακινούμενους πολίτες, τους εργαζόμενους του Οργανισμού καθώς και πιθανών καταστροφών των υποδομών.
Μετά την πρόσφατη Απόφαση ενός υπηρεσιακού παράγοντα του Οργανισμού και κατά παράβαση Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας καταργήθηκε ο σταθμός της Έδεσσας γεγονός που συνεπάγεται και την κατάργηση του «ψαλιδιού ασφαλείας» δηλαδή τα τρένα περνούν χωρίς να υπάρχει κάποιος άνθρωπος για να «γυρίσει τα ψαλίδια προς το βουνό».
Η κατάργηση του σταθμού επιβαρυνόμενη ακόμη περισσότερο από την ολισθηρότητα και την κλίση του 29 0/00 του εδάφους ενέχει κίνδυνο να μην μπορέσει να σταματήσει το τρένο.
Για αυτόν τον λόγο, κατέθεσα Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με την οποία τον ρωτώ:
(1) Γιατί, ενώ σύμφωνα με την υπ’αρ. πρωτοκόλλου 299817/25.10.21 απάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στην παραπάνω υπ’ αριθ.7529/ 25-6-2021 ερώτηση μου προς αυτόν «δεν ήταν στις προθέσεις της ΟΣΕ ΑΕ η κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας ο οποίος θα συνεχίσει να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό», ο εν λόγω σταθμός καταργήθηκε εν τέλει παρά τις προειδοποιήσεις που έχουν γίνει εκ μέρους της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών για τους κινδύνους που ενέχει αυτή η απόφαση για την ασφάλεια ανθρώπινων ζωών και υποδομών και
(2) Ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου προκειμένου να επανέλθει στην πρότερη λειτουργία του ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Έδεσσας, απόφαση που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ασφάλεια μετακίνησης πολιτών και εργαζόμενων στην διαδρομή της γραμμής Πλατύ-Φλώρινα-Πλατύ.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
«ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Προβλήματα λειτουργίας της διαδρομής Πλατύ- Φλώρινα-Πλατύ από την κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας»
Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Έδεσσας (ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1894) αποτελεί έναν ενδιάμεσο σταθμό της γραμμής Πλατύ- Έδεσσα- Αμύνταιο- Φλώρινα με μια υποδομή που αποτελείται από μονή γραμμή κανονικού εύρους (14 περίπου μέτρων) και συνολικού μήκους περίπου 160 χιλιομέτρων.
Στο τμήμα αυτό της γραμμής από Πλατύ έως Φλώρινα συναντώνται 16 σήραγγες και 34 γέφυρες (με άνοιγμα μεγαλύτερο των 4 μέτρων), ενώ παράλληλα εξυπηρετείται καθημερινά μεταφορά επιβατών μέσω των 14 σταθμών της εν λόγω γραμμής.
Όμως μετά από την πρόσφατη Απόφαση της Διοίκησης (απόφαση ενός υπηρεσιακού παράγοντα) και κατά παράβαση Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας για το κλείσιμο του σταθμού της Έδεσσας αυτό συνεπάγεται και την κατάργηση του «ψαλιδιού ασφαλείας». Αυτό σημαίνει ότι τα τρένα περνούν χωρίς να υπάρχει κάποιος άνθρωπος για να «γυρίσει τα ψαλίδια προς το βουνό».
Ωστόσο, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Σταθμαρχών ο εν λόγω σταθμός της Έδεσσας έχει «ανωφέρεια και κατωφέρεια άνω του 29 0/00» και «αιχμή ασφαλείας χειροκίνητη» γεγονός που σημαίνει ότι η κατάργηση του, επιβαρυνόμενη ακόμη περισσότερο από την ολισθηρότητα του εδάφους, ενέχει κίνδυνο να μην μπορέσει να σταματήσει το τρένο και η κλίση του 29 0/00, να οδηγήσει σε σοβαρά δυστυχήματα που θα θέσουν σε κίνδυνο τους μετακινούμενους επιβάτες, τους εργαζόμενους του Οργανισμού ενώ θα καταστραφούν και οι υποδομές της γραμμής με το τροχαίο υλικό.
Σημειώνεται ότι στη γραμμή που ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη για να καταλήξει στη Φλώρινα, υπάρχει σταθμάρχης μόνο στο σταθμό του Πλατέως, οποίος στέλνει το τρένο στη Φλώρινα έχοντας επικοινωνία με τα τρένα που διατρέχουν τη γραμμή μόνο μέσω κινητών τηλεφώνων, που σε πολλά σημεία της διαδρομής λόγω του ανάγλυφου του εδάφους δεν υπάρχει σήμα.
Σήμερα, στη διαδρομή Πλατύ – Φλώρινα εκτελούνται τρία δρομολόγια καθημερινά με ενδιάμεσες στάσεις στο Πλατύ, στην Έδεσσα, στην Άρνισσα και σε άλλους μικρότερους σταθμούς (χωρίς παρουσία σταθμαρχών).
Επειδή το τρένο της διαδρομής Πλατύ- Φλώρινα – Πλατύ χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση δεκάδες συμπολίτες μας οι οποίοι μετακινούνται από και προς άλλους σταθμούς προκειμένου να εργαστούν ή απλά να μετακινηθούν προς άλλες πόλεις – σταθμούς προς Θεσσαλονίκη και προς την Δυτική Μακεδονία.
Επειδή σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στην υπ’ αριθ. 7529/25-6-2021 ερώτησή μου προς αυτόν «δεν είναι στις προθέσεις της Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμης Εταιρείας (ΟΣΕ ΑΕ) η κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας ο οποίος θα εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό».
Επειδή το κλείσιμο του σιδηροδρομικού σταθμού της Έδεσσας ενέχει σοβαρό κίνδυνο ατυχήματος για τους συμπολίτες μας που μετακινούνται με το τρένο ή εργάζονται σε αυτό.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Γιατί ενώ σύμφωνα με την υπ’αρ. πρωτοκόλλου 299817/25.10.21 απάντηση του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στην παραπάνω υπ’ αριθ.7529/ 25-6-2021 ερώτηση μου προς αυτόν «δεν ήταν στις προθέσεις της ΟΣΕ ΑΕ η κατάργηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Έδεσσας ο οποίος θα συνεχίσει να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό», ο εν λόγω σταθμός καταργήθηκε εν τέλει παρά τις προειδοποιήσεις που έχουν γίνει εκ μέρους της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών για τους κινδύνους που ενέχει αυτή η απόφαση για την ασφάλεια ανθρώπινων ζωών και υποδομών;
2. Ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου σας προκειμένου να επανέλθει στην πρότερη λειτουργία του ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Έδεσσας, απόφαση που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ασφάλεια μετακίνησης πολιτών και εργαζόμενων στην διαδρομή της γραμμής Πλατύ- Φλώρινα- Πλατύ;
Κάντε το πρώτο σχόλιο