Πανευρωπαϊκό ρεκόρ από την Ελλάδα και στις αυξήσεις της βενζίνης

venzini-lefta

Η Ελλάδα δεν είναι μόνο από τις ακριβότερες χώρες της Ε.Ε. στη βενζίνη αλλά και στις περιόδους κατά τις οποίες οι τιμές ανεβαίνουν ευρωπαϊκά, καταφέρνει να σπάει και το ρεκόρ στο ύψος των αυξήσεων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρ. Επιτροπής στη χώρα μας στο διάστημα 31 Οκτωβρίου – 7 Νοεμβρίου, οπότε και εκδηλώθηκε μία παράξενη… ευρωπαϊκή κούρσα ανόδου των τιμών της βενζίνης, καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις. Πιο συγκεκριμένα η μέση αύξηση ήταν 0,057 ευρώ ανά λίτρο σε σχέση με τις 31 Οκτωβρίου, όταν στο σύνολο της Ε.Ε. των 27 χωρών η μέση αύξηση ήταν 0,013 ευρώ ανά λίτρο.

Αμέσως μετά την Ελλάδα ακολούθησαν η Ουγγαρία με τη βενζίνη να αυξάνεται κατά 0,05 ευρώ ανά λίτρο, η Δανία ( + 0,041 ευρώ), η Σουηδία (+ 0,035 ευρώ), το Λουξεμβούργο (+ 0,032 ευρώ), η Κύπρος (+ 0,022 ευρώ) κ.ο.κ.

Έτσι, στην Ελλάδα η μέση τιμή της αμόλυβδης στις 7 Νοεμβρίου εκτινάχτηκε στα 2,094 ευρώ ανά λίτρο, ενώ σύμφωνα με νεότερα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων στις 10 Νοεμβρίου ανέβηκε κι άλλο, στα 2,115 ευρώ ανά λίτρο. Και σε σχέση με τις 31 Οκτωβρίου (2,037 ευρώ ανά λίτρο) η μέση αύξηση είναι 0,078 ευρώ ανά λίτρο.
Το ντίζελ κίνησης

Σε αντίθεση με τις ανατιμήσεις της βενζίνης στο πετρέλαιο κίνησης οι τιμές για το δεκαήμερο (7 Νοεμβρίου – 31 Οκτωβρίου) μειώθηκαν. Με βάση τα στοιχεία της Ευρ. Επιτροπής η μέση τιμή στην Ε.Ε. των 27 χωρών μειώθηκε κατά 0,023 ευρώ ανά λίτρο, και η μείωση στην τιμή του ντίζελ στην Ελλάδα ήταν κοντά στο μέσο όρο (-0,018 ευρώ ανά λίτρο).

Βέβαια σημειώθηκαν και μεγαλύτερες μειώσεις όπως στο Λουξεμβούργο (-0,15 ευρώ ανά λίτρο), στο Βέλγιο (-0,088), στην Πορτογαλία (-0,062 ευρώ), στην Ολλανδία (-0,059), στη Γερμανία (-0,044 ευρώ ανά λίτρο) κ.ο.κ.

Τα αίτια

Η ανάποδη τροχιά που κατέγραψαν οι τιμές των δύο καυσίμων στην Ε.Ε. δεν αποδίδονται σε πραγματικές μεταβολές ή σε αλλαγή δεδομένων της αγοράς πετρελαιοειδών, όπως τουλάχιστον εξηγούν αρμόδιες πηγές στον ΟΤ. Σύμφωνα με τα ίδια πρόσωπα, η βενζίνη ανέβηκε τη στιγμή που η κατανάλωση της υποχωρεί πανευρωπαϊκά αλλά και στην Ελλάδα. Στη χώρα μας μάλιστα από τον περασμένο Ιούλιο η ζήτηση υποχωρεί κατά περίπου 10% κάθε μήνα έναντι του αντίστοιχου περσινού χρονικού διαστήματος. Οπότε η εξήγηση δίνεται μάλλον σε κερδοσκοπικά παιχνίδια των traders στις χρηματιστηριακές αγορές των καύσιμων.

Σε ό,τι αφορά το ντίζελ κίνησης, οι προβλέψεις, όπως έγραψε ο ΟΤ στις 10 Νοεμβρίου, είναι οι τιμές να ανεβαίνουν όσο πλησιάζουμε στον Φεβρουάριο, οπότε και θα τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. Μάλιστα την ερχόμενη άνοιξη αναμένεται να παρουσιαστούν και ελλείψεις ντίζελ στην ευρωπαϊκή αγορά.

Πηγή: ΟΤ

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*