Αποκαλυπτικά για τον τρόπο που δρούσε η φαρμακευτική στην Ελλάδα τα στοιχεία από τις ΗΠΑ. Πώς χρησιμοποιούσε χρήμα για να πείθει γιατρούς να συνταγογραφούν σκευάσματά της. Τα παρατράγουδα με τις κλινικές έρευνες που χρησίμευαν ως εργαλεία μάρκετινγκ.
Σε συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές και συγκεκριμένα την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) ήρθε η Novartis που συμφώνησε να πληρώσει πάνω από 345 εκατ. δολάρια για τον διακανονισμό κατηγοριών ότι παραβίασε τον νόμο περί πρακτικών διαφθοράς σε ξένα κράτη (Foreign Corrupt Practices Act).
Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο μεταξύ 2012 και έως το 2015, η Novartis ενεπλάκη σε ένα σχήμα με ανάρμοστες παροχές σε παρόχους υγειονομικών υπηρεσιών στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα για να αποκτήσει πλεονέκτημα και να αυξήσει τις πωλήσεις του Lucentis στη χώρα. Επιπλέον από το 2009 έως το 2012, η Novartis Greece διεξήγαγε μελέτες Φάσης 4 και επιδημιολογικές μελέτες που ήταν κατά κύριο λόγο σχεδιασμένες ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις των προϊόντων της στην Ελλάδα, κάτι που οδήγησε σε ανάρμοστες πληρωμές προς παρόχους υγείας.
Εγινε κατάχρηση δραστηριοτήτων που φαίνονταν νόμιμες εκπαιδευτικές και επιστημονικές δραστηριότητες, περιλαμβανομένου του franchise της Novartis Ophtha, και ήταν γνωστό και εγκεκριμένο από τους μάνατζερ της τελευταίας, oι οποίοι έδιναν οδηγίες στους κατώτερους τους για να κάνουν χρήση αυτών των «επενδυτικών» δραστηριοτήτων. Η Novartis απρεπώς κατέγραψε αυτές τις πληρωμές για αυτές τις δραστηριότητες ως νόμιμη διαφήμιση και προώθηση ή ως δαπάνες μάρκετινγκ και έξοδα πωλήσεων.
Η Ophtha της Novartis χρησιμοποίησε απρεπώς χορηγίες σε διεθνή συνέδρια για να πείσει γιατρούς να συνταγογραφούν το Lucentis. Στόχευε σε αυτούς που περιγράφει ως «Βασικούς Διαμορφωτές Γνώμης» (KOLs) και πλήρωνε το κόστος της παρουσίας τους στα συνέδρια, πολλές φορές περισσότερα από 5.000 δολάρια το άτομο. Εσωτερικά έγγραφα γραμμένα από μέλη του franchise Ophtha της Novartis και καταγραφές από συναντήσεις εντός του τμήματος οφθαλμολογίας αναφέρονταν στη χρήση διεθνών συνεδρίων, περιλαμβανομένων κάποιων στις ΗΠΑ για να «υπονομεύσουν την επιθετική πολιτική συνεδρίων ανταγωνιστικής εταιρείας». Ένα εσωτερικό έγγραφο περιέγραφε ότι οι πωλητές της Novartis «πρέπει να ξεκαθαρίσουν στους γιατρούς-πελάτες ότι το Lucentis αντιμετωπίζει πραγματικά προβλήματα στην αγορά και για το λόγο αυτό θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες». Στο σχέδιο δράσης του 2013, ο KOL μάνατζερ της Ophtha έγραψε ότι θα μεταφέρει σε ένα διαμορφωτή γνώμης στα οφθαλμολογικά ότι «για να σε πάρω πρέπει να συνταγογραφήσεις. Τέλος τα δώρα».
Σε κάποιες περιπτώσεις οι πωλητές απαίτησαν οι «διαμορφωτές γνώμης» να συμφωνήσουν σε μη χρήση (ανταγωνιστικών προϊόντων) και πλήρη συμμόρφωση με αντάλλαγμα η Novartis να εξετάσει «διπλασιασμό του δώρου το 2014». Οι γιατροί που εκτιμώταν ότι έχουν μικρότερη προοπτική να συνταγογραφήσουν φάρμακα Novartis, και έτσι μικρότερο δυνητικό ROI, εξαιρούνταν από χορηγίες και άλλες εκπαιδευτικές και επιστημονικές δραστηριότητες.
Όπως περιγράφεται σε εσωτερικό λογιστικό έλεγχο της Novartis του 2013, η Novartis Ελλάδας δεν διέθετε επαρκή συστήματα ελέγχου των δωρεών στους γιατρούς, και ορισμένες φορές καταβάλλονταν χωρίς επαρκή due diligence του αποδέκτη και χωρίς λεπτομέρειες για τη χρήση των πόρων. Σε κάποιες περιπτώσεις καταβάλλονταν ακόμα και όταν υπήρχε ακατάλληλη σύνδεση με τις πρακτικές πώλησης.
Κάντε το πρώτο σχόλιο